Gebruik Hootsuite om je social media berichten in te plannen.


De titel klinkt goed he!

En toch gebruiken we Hootsuite niet voor alle sociale media van onze klanten.

Voor Facebook werk je namelijk beter rechtstreeks in Facebook zelf met de publicatietools.

 

Er zijn verschillende programma’s die je toelaten om je berichten op voorhand in te plannen.

Voorbeelden zijn: Buffer, Later, Recurpost, Loomly

Sinds een jaar gebruiken wij nu Hootsuite.

Hiermee posten we op Twitter, LinkedIn en Instagram. Voor Pinterest hebben we het nog niet geprobeerd, maar dat zou ook kunnen.

Hoe werkt Hootsuite ?

Eerste stap is om je social media accounts met het programma te linken.

Daarna kies je wat je in één oogopslag wil volgen: je kiest het kanaal en de ingeplande posts of net de reeds gepubliceerde, of allebei.

Hootsuite add stream

Hootsuite stream

Wanneer je een nieuwe post wil maken, kies je één of meerdere kanalen en kan je vervolgens beginnen schrijven en media toevoegen. Voor Twitter kun je ook andere twittergebruikers taggen.

Hootsuite start message

Je kunt foto’s of video’s toevoegen en ook links uiteraard. Daarna kan je zelf kiezen wanneer je post(s) moeten verschijnen of je laat Hootsuite via Autoschedule zelf het beste moment bepalen.

Zelf gebruiken we beiden door elkaar, een beetje afhankelijk van hoe snel (of net niet) we iets willen zien verschijnen.

Wat kost Hootsuite ?

Er bestaat een gratis versie die je toelaat om 3 social media profielen te beheren en 30 boodschappen in te plannen. Zo zijn we ermee gestart.

Wij gebruiken op dit moment het ‘professional’ plan: 1 gebruiker, 10 social media profielen en een onbeperkt aantal boodschappen. Dit plan kost 25 euro per maand (met korting als je een jaar vooruitbetaalt). Je kan dit plan 30 dagen gratis uitproberen.

Wat vind ik een nadeel ?

Op LinkedIn kan ik vanuit Hootsuite geen posts plannen die enkel een foto bevatten. En ik heb eerlijk gezegd nog niet gezocht naar de mogelijkheid om artikels op LinkedIn van hieruit te schrijven en in te plannen.

Nog voordelen

Hiervan bestaat een app voor je smartphone. Zelf heb ik die eerlijk gezegd maar 1 keer gebruikt, toen je nog een laatste go moest geven voor Instagram posts (en dat is nu niet meer nodig).

Er zit standaard een url-shortener in, die zorgt dat je hele korte internetlinks bekomt. Behoorlijk handig.

Je kan kiezen om in één keer op meerdere platformen dezelfde post op ongeveer dezelfde tijd in te plannen of net niet…

Tenslotte ben ik er zeker van dat deze tool me al heel wat tijd heeft bespaard. Het geeft me ook een handig overzicht in de Publisher van wat ik nu weer wanneer gepland heb.

Gratis webinar 19/11 om 20u

Wil je graag eens meevolgen hoe je Hootsuite gebruikt? Schrijf je dan nu in op een gratis webinar van 30 minuten dat we geven op 19/11 om 20u.

Tags: , ,

Comments & Responses

disclaimer
x Shield Logo
This Site Is Protected By
The Shield →