Sinds kort hanteren we heel bewust een contentkalender voor één van onze klanten. De bedoeling is duidelijk om meer posts per week in te plannen. Natuurlijk niet zomaar iets…
De eerste stap was bekijken welke posts we zoal kunnen schrijven, zodat we voldoende afwisseling kunnen inplannen.
We stellen nu één keer per maand dagelijkse posts voor, volgens de activiteiten die bij hen gepland staan, we kijken naar een inhaakkalender (zoals die van I like Media), …
Hierdoor kunnen we hen ook expliciet vragen om foto’s te nemen, zo kunnen we echt laten zien hoe het er bij hen aan toe gaat.
Het resultaat is opvallend positief.
Meer posts op LinkedIn
Ik laat jullie even meekijken naar de statistieken van LinkedIn.
Het betreft hier een bedrijfspagina met 320 volgers.
We gingen begin oktober van 1 à 2 posts per week naar een post per dag.
Het resultaat is dat er nu elke dag bezoekers op hun posts komen, terwijl er voordien dagen waren met nul views.
Hieronder zie je een overzicht van de voorbije 30 dagen. En net daaronder publicatiedata van de afzonderlijke posts met hun statistieken (valt het op dat ik dat leuk vind ?).
De klant blijft dus meer in the picture. Ook de betrokkenheid is goed, de posts lokken likes en deelacties uit.
Wat we wel zien, is dat de interactie en betrokkenheid op LinkedIn veel lager ligt dan bij Facebook. En voorlopig gebruiken we meestal dezelfde posts op beide platformen.
Volgende stap: het analyseren van de posts met de hoogste betrokkenheid !
Meer volgers
Door de contentkalender focussen we nog steeds op de kwaliteit en de inhoud van de posts.
En de lezers kunnen dit blijkbaar smaken, zoals je hieronder ziet.
Volg jij al je statistieken van je social media ?
LinkedIn is trouwens volop aan het werken aan zijn statistieken. Je krijgt meer en meer te zien.
In de lijst met vergelijkbare bedrijven aan het jouwe (volgens LinkedIn) kan je een idee krijgen van volgers en betrokkenheid bij anderen. En ook dat zit wel goed voor onze klant.
PS Je kan de statistieken ook exporteren naar Excel om zelf rapporten mee te maken.