Ik zocht het even op op onze blog Bijengezoem blijkbaar volgen we al meer dan vier jaar onze tijd met Toggl.
Wij gebruiken de gratis versie, de Starter versie kost 9€ per maand. Voor meer informatie hierover raadpleeg je best hun website.
De gratis versie is voldoende om je tijd bij te houden op een eenvoudige manier. Je kan makkelijk klanten en projecten aanmaken en je kan ook een team aanmaken. Zo’n team bestaat in deze Toggl versie uit maximum 5 personen. In de betalende versie is het aantal teamleden onbeperkt.

Je start een taak op door een druk op rode knop rechts, je geeft een omschrijving in en je kiest dan een project (en zo meteen ook je klant als je die verbonden had).
Er zijn zeer eenvoudige rapporten die je in pdf kan bewaren, bijvoorbeeld een maandoverzicht per klant met daarin de definities van je belangrijkste tijdsblokken per teamlid.
De app op de smartphone is ook behoorlijk handig en als je vaak dezelfde taken doet, start je die met 1 klik terug op en meet je zo je tijd.
In een betalende versie kan je dan factureerbare of ‘billable’ hours aanduiden en dus meer detail bijhouden.

Deze tool zorgt dat onze facturatie op het einde van de maand heel vlot verloopt. En we hebben meteen een overzicht van waar we onze tijd aan besteed hebben.
En eerlijk gezegd, ook als werknemer gebruikte ik deze tool. Ik werkte aan meerdere projecten tegelijk en op het einde van de maand moest ik kunnen aangeven hoeveel uur ik aan welk project gewerkt had en mijn uren dus correct toewijzen op mijn timesheet. Toggl heeft me toen het leven heel wat makkelijker gemaakt.